Veelgestelde vragen
Antwoorden op de meest gestelde vragen.

- Algemene vragen over BALZY

- Betalen & Abonnementen

- Verzending & Levering

- Assortiment van Producten

- Garantie & Retourneren

- Hulp bij mijn bestelling
Algemeen
- Terug naar boven
BALZY is in 2020 opgericht door Nathan en Ingmar als antwoord op het ontbreken van toffe en goede producten voor de persoonlijke verzorging van mannen. Inmiddels is BALZY uitgegroeid tot een groot bedrijf dat actief is in heel Europa en meer dan 200.000 blije mannen tot regelmatige klanten mag rekenen.
Ons hoofdkwartier is te vinden in de bruisende Nederlandse hoofdstad waar we met ons team elke dag aan onze toffe missie werken.
BALZY producten worden ontwikkeld en designed op ons hoofdkwartier in Amsterdam en op verschillende locaties wereldwijd geproduceerd.
Onze consumer electronics unit is gevestigd in een voorstad van Guangzhou, China terwijl de verzorgingsproducten van de Care Collectie in onze fabriek in Riga, Letland, worden gemaakt. En onze kleding en lifestyle producten komen uit Portugal.
Gemeenschappelijk zijn de extreem strenge kwaliteits-eisen en hoge controlegraad om te garanderen dat alle producten die we produceren voldoen aan de kwaliteits- en duurzaamheidscriteria.
Nee. Alleen op de ballen van Nathan en Ingmar.
Betalen & Abonnementen
- Terug naar boven
Online shoppen moet makkelijk, fijn en vertrouwd zijn en de sleutel daartoe is dat je kunt betalen op de manier zoals jij dat het prettigste ervaart.
Bij BALZY kun je jouw bestelling dus afrekenen met praktisch alle gangbare betaalmethodes. We accepteren iDeal, Bancontact, Mastercard, Visa, American Express, PayPal en Klarna.
Indien je jouw bestelling achteraf wil betalen kun je ervoor kiezen om Klarna te gebruiken.
Klarna biedt betalen op rekening aan voor consumenten.
Ook betalen met Klarna is mogelijk bij BALZY. Dankzij Klarna heb je meer mogelijkheden om te betalen voor jouw aankoop zoals jij dat fijn vind.
Betalen met Klarna werkt heel makkelijk:
- Shop zoals je gewend bent.
- Kies bij het afrekenen voor Klarna.
- Log in bij Klarna en rond de bestelling af.
Meer weten over shoppen met Klarna bij BALZY? Lees alles via https://www.balzy.nl/pages/klarna-faq
Verzending & Bezorging
- Terug naar boven
Jouw bestelling wordt geleverd in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken en Zweden.
Overzeese gebieden vallen hier niet onder. Dat wil zeggen dat je BALZY bestelling niet kan worden geleverd in
- Franse overzeese regio's en departementen (Guadeloupe, Martinique, Mayotte, Frans-Guyana, Frans-Polynesië, Wallis en Futuna, Saint-Pierre & Miquelon, Frans Sint-Maarten, Saint-Barthlemy, Nieuw-Caledonië)
- Landen in het koninkrijk der Nederland en openbare lichamen (Aruba, Curaçao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius & Saba)
- Deense overzeese gebieden (Groenland & Faeröer)
Jouw bestelling wordt vanaf een bestelbedrag van €30 gratis verzonden.
Normaal zou je jouw bestelling de volgende pakketdag in huis moeten hebben.
Door drukte en personeelstekorten bij de logistieke partners en bij internationale verzendingen kan dit tot 2 pakketdagen langer duren.
We bieden een extra snelle verwerking en premium shipping aan voor een kleine toeslag. Door voor Premium te kiezen wordt jouw bestelling direct verwerkt en verzonden en heb je deze gegarandeerd de volgende pakketdag in huis.
Lukt dit niet? Dan krijg je van ons de kosten van jouw Premium verzending + €5 korting als kortingscode voor je volgende aankoop terug.
Helaas kunnen we niets veranderen aan de manier waarop de bezorger jouw bestelling heeft behandeld. Als de logistieke partner de keuze heeft gemaakt om jouw bestelling naar een pakketpunt te brengen dan kun je jouw bestelling hier ophalen.
BALZY heeft geen invloed op dit proces en kan dit niet veranderen of aanpassen. Hoe graag we dat ook zouden willen.
De aangeleverde Track & Trace informatie is leidend voor jouw bestelling. Als de status van jouw bestelling meerdere dagen onveranderd blijft, neem dan contact op met onze klantenservice.
Is jouw pakketje niet bezorgd maar staat de track & trace informatie op 'bezorgd'? Geef het nog een paar uur, grote kans dat de bezorger snel voor je deur staat. Is dit niet zo? Neem dan contact met ons op. We gaan het voor je oplossen!
Producten
- Terug naar boven
Je lichaamshaar ga je niet te lijf met een scheermes of je face-groomer. Speciaal voor het lichaam hebben we daarom onze trim-apparaten ontworpen.
Garantie & Retourneren
- Terug naar boven
Jouw aankoop heeft een garantie van 12 maanden (1 jaar) onder zowel de beperkte garantie van 1 jaar die wordt aangeboden door BALZY alsmede de wettelijke garantie zoals wettelijk is vastgesteld.
Als jouw product defect is en er sprake lijkt van een fabrieksfout. Neem dan contact met ons op.
Meer informatie over de garantie en het proces om een claim in te dienen kun je vinden op https://www.balzy.nl/pages/garantie
Als jouw product kapot is vanwege een fabrieksdefect, neem dan contact met ons op zodat we de mogelijkheden kunnen bekijken.
Je kunt alle contactmogelijkheden vinden via https://www.balzy.nl/pages/contact
Je kunt jouw aankoop onder voorwaarden retourneren. Dit moet altijd binnen 30 dagen na aankoop zijn en binnen onze retourvoorwaarden vallen. Omdat een groot deel van onze producten als 'hygiënisch product' zijn aan te merken zijn de retourvoorwaarden iets anders dan je misschien gewend bent. Je leest alles op https://www.balzy.nl/pages/retourneren
Het retourneren van producten is erg duur en heeft een grote impact op het milieu. Door klanten zelf verantwoordelijk te maken voor de kosten van het retourneren, hopen we een prikkel af te geven dat retourneren niet een verworven luxe is.
In geval van garantie hoef je uiteraard geen kosten te maken.
Jouw retournering wordt binnen 10 werkdagen na ontvangst verwerkt.
Indien je retournering akkoord wordt bevonden wordt jouw aankoopbedrag direct teruggestort op de door jou gekozen betaalmethode. BALZY maakt nooit geld over naar een rekeningnummer. De verwerkingstijd van jouw refund is afhankelijk van de gekozen betaalmethode en kan tot 10 werkdagen duren.
Je krijgt altijd een bevestigingsemail van BALZY met daarin de informatie over jouw refund. Vanaf dat moment gaan de 10 werkdagen in. Het heeft geen zin om ons binnen 10 werkdagen te berichten met de vraag waar je refund blijft. Wij kunnen dit proces niet versnellen.
Hulp bij je bestelling
- Terug naar boven
Jouw kortignscode kun je invoeren in de laatste stappen van het bestelproces. Het vak 'kortingscode' is waar je deze kunt invoeren. Let op dat je kortingscode voldoet aan de voorwaarden en dat je hierbij het minimale bestelbedrag, verplichte producten in je winkelmandje (als de korting specifiek op een aantal producten van toepassing is) of de geldigheidsduur van je kortingscode niet uit het oog verliest.
Je kunt kortingscodes in de regel niet combineren. Kortingen zijn niet stapelbaar. Dit geldt ook voor kortingen die automatisch worden toegepast zoals de stapelkorting op SafeShave blades.
Kortingen kunnen wél gecombineerd worden met sales waarbij de prijzen van producten op de webshop van BALZY in prijs verlaagd zijn.
Als je een fout hebt gemaakt met het invoeren van je gegevens dan raden we je aan zo snel mogelijk contact met onze klantenservice op te nemen. We kunnen kijken of we jouw gegevens nog kunnen aanpassen. Stuur in je bericht alle informatie mee en maak duidelijk wat de nieuwe, correcte informatie is zodat we dit meteen kunnen aanpassen.
Hou er rekening mee dat wanneer jouw bestelling eenmaal verwerkt en ingepakt is, we hier niets meer aan kunnen veranderen.
We houden je per e-mail op de hoogte van de voortgang van jouw bestelling. We sturen de volgende e-mails met informatie over jouw bestelling:
- Een bevestiging: Deze ontvang je in de regel binnen 10 minuten na het succesvol afronden van je bestelling.
- Een verzendbevestiging: Deze e-mail ontvang je wanneer ons magazijn jouw bestelling heeft ingepakt en klaar heeft gezet voor de verzendpartner.
- Een verzendingsupdate van de verzender: Deze e-mail ontvang je van onze logistieke partner en bevat informatie over de bezorging van jouw order. Deze e-mail ontvang je niet van BALZY maar wordt verzonden door onze logistieke partner.